Varsel Temp. Nedbør Vind

Flau vind fra Vest-sørvest, 1.4mps

Lengde: 28,9km
Stigning: 764m
Vanskelighetsgrad: Middels til krevende.

Flott stisykkeltur i høyfjellet med flytsti og friske nedkjøringer.

Skeikampen – Dørdalen – Storrøgna – Slagsfjella – Skeikampen

Se ruta på lommekjent.no

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller tråkk 12 km innover Peer Gyntveien til stikrysset ved Larvheitjønnin.

Følg den T-merkede Peer Gyntstien under kraftlinja opp over til toppen på Røgnhøgda. Når du kommer til vannet Storrøgna svinger du venstre over bekken og følger den på sørsida av Storrøgna, og videre på lekne, småkuperte stier nesten helt til Skardbua. Sving høyre mot den skiltede “S8 Slagfjellarunden” ved det lille tjernet I siste nedkjøringa. Følg denne opp til toppen.

Nyt nedkjøringa på slak svingete sti ned på vestsida av Øvre Massingtjønnet mot Peer Gyntveien. Sving venstre inn på Kristian-råket (treskilt) rett før du tipper utfor det siste bratte stykket.

Følg Kristian-råket over toppen og ut på ryggen Ørnkampen. Hold venstre der og gi gass ned mot Svarttjønnet og videre over elva til stikrysset ved Avlundkampen vest. Ta høyre I krysset og hold farten oppe til du kommer til koselige Skeistua seterkafe som byr på rømmevaffel og kald velfortjent drikke.

Ruta er ikke skiltet i sin helhet så kart bør medbringes. Området har beitende sau og storfe.

Min Elevation 768 m
Total Distance 28725.5 m
Total Time 0h 00m 00s
Route Points 0
Values not available in the file may shown as 0.