Slagsfjellrunden | Turforslag langrenn | Skeikampen

Slagsfjellrunden

Lengde: 26 km. Stigning: 626 m.

Flott finværstur utsikt til hele fjellområdet med Rondane, Jotunheimen og Langsua Nasjonalpark som bakteppe.

Løypa kan gås begge veier og avsluttes med nedkjøring uansett vei.

Følg langrennsløypa merket Slagsfjellrunden fra skitorget. Løypa stiger i starten før småkuppert terreng innover torsdalen tar over. Fra Gammeldalen stiger løypa opp mot Områdets høyeste fjell, Prestkampen før du glir ned til Skarbua. Hold rett fram i krysset ved Skarbua og gå vestover opp bakken mot turens høyeste punkt, Slagsfjellet. Etter turens andre lange nedkjøring holder du venstre på Peer Gyntvegen og etter noen hundre meter høyre mot Fyksesetra og videre gjennom Frøysestrene før du følger Peer Gyntvegen tilbake til start hvor vaffel og kaffe venter på stemningsfulle Skeistua seterkafe eller Nystua kafe.

Turen er krevende og alle må like utforkjøringer.

Turen er ikke egnet i sterk vind eller ruskevær.