S13 Panoramastien | Fjellturer | Skeikampen
Denne turen vil ta deg med på en flott tur langs ryggen på Skeikampen.

Panoramastien

S13 Panoramastien er 1123 moh. Turen til toppen tar omtrent 1 time langs flott natur.

Denne turen vil ta deg med på en flott tur langs ryggen på Skeikampen og utsikten fra toppen er fantastisk. Her får du en kjempeutsikt over fjellheimen og Peer Gynt Vegen, Jotunheimen og Dovrefjell, samt golfbanen og området rundt Skeikampen.

Turbeskrivelse:

Følg grusveien opp mot toppen. Når veien slutter, kan du følge slalomtraseen opp. Velg den som passer deg best.

Når du kommer opp til endestasjonen for stolheisen følger du stien som går østover mot Steinhytta. Her kommer du lett inn på den gule stien Panoramastien. Følg stien forbi toppen på den innerste skiheisen og ned til stikrysset hvor den gule stien krysser den T-merkede Peer Gyntstien. Velger du å gå til høyre er stien ca 3 km lang og du følger nedsiden av ryggen på Skeikampen tilbake igjen. Her får du god utsikt over den øvre golfbanen. Eller du kan følge stien til venstre, da er det ca 4 km å gå. Denne ruten tar deg på vestsiden av fjellet med utsikt over Peer Gynt Vegen, Skeistua og Skei Fjellkirke.