S8 Slagsfjellrunden | Stisykling | Skeikampen

Slagsfjellrunden

Lengde: 23 km. Stigning: 384 m. Vanskelighetsgrad: Middels til krevende.

Teknisk krevende stisykkeltur med flere episke nedkjøringer på svingete høyfjellsti. Turen gir deg tilgang til Skeikampens morsomste nedkjøring Fra slagsfjella mot Peer Gyntvegen og en rekke andre godbiter.

Turbeskrivelse

Turen starter ved Høyfjellstunet og lar deg få de første stigningene på grusveien inn i Torsdalen og Gammeldalen. Om du er allergisk mot grusgamping følger du ruta «Skeikampen rundt lang» med sola inn til Gammeldalen.

Sykle veien oppover i alpinanlegget og sving høyre midt i bakken. Følg denne og sving venstre på Torsdalsveien, hold deg på denne veien inn til enden av vegen og fortsett på stien rett fram i Gammeldalen. Hold rett fram i alle kryss til toppen mellom Bånseterkampene og Prestkampen. En tur utover langs kanten av Bånseterkampene er verdt omturen. I finvær er dette Skeikampens mest episke sti helt på kanten av stupet!

Sykkelutleie har kart med alle sykkelrutene.